Members
Stats
  • Total Posts: 755
  • Total Topics: 754
  • Online Today: 93
  • Online Ever: 221
  • (December 01, 2019, 04:54:10 AM)
Users Online
Users: 0
Guests: 4
Total: 4

Author Topic: Бъдещето на системите за видеонаблюдение в транспортния бизнес  (Read 15 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Dimitar

  • Owner
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 752
  • Рейтинг: +0/-0
  • Gender: Male
  • Място: София


Георги Костов е мениджър “Бизнес развитие” на Mobotix с над 12-годишен опит в продажбите, проектирането и внедряването на широк спектър от бизнес и технологични решения със силен акцент върху доставката на решения "от край до край" за данни от корпоративен софтуер като услуга, глас и видео.

Konica Minolta се насочи към  интернет на нещата със собствена  система за видеонаблюдение, наречена  MOBOTIX. Към какви компании е насочена тя?

През 2016 година, Konica Minolta придоби мажоритарен дял от германския пионер във видеонаблюдението MOBOTIX. MOBOTIX е добре познат бранд сред компаниите, които държат на качеството и надеждността, а неговата платформа за интелигентно видеонаблюдение е широко приложима във всички сектори като индустрия, търговия на дребно, образование и наука, здравеопазване, транспорт, логистика, доставки, местни власти и обществени служби, хотели, култура, туризъм и още много други.

Как може да е полезна тя на транспортните компании?

В повечето случаи транспортните компании се доверяват напълно на своя служител/шофьор за случващото се в автобуса, камиона или влака например, но това невинаги може да бъде достоверно. В пиковите часове натовареността е в пъти повече и един шофьор не може да се грижи и за случващото се в автобуса. Тук се появяват иновативните решения на Konica Minolta за наблюдение на пътниците в автобуса, а и на самия шофьор. Чрез създадените за целта модули може да се наблюдава в реално време както целия автобус във вътрешната част, така и по външния периметър. Всичко това нямаше да бъде възможно без помощта на т.нар. децентрализирана архитектура, при която камерата изпълнява всички функции - запис, алармиране, анализиране на картината, предприемане на мерки, връзка с други устройства.

Не трябва да се забравя и изключително ниската консумация на енергия на камерите, предлагани от Коника Минолта България - в диапазона 5W-6W. Това са едни от най-енергийно ефективните камери на пазара. С вградената MicroSD карта записите ще бъдат налични в самата камера веднага и на момента. 

По какъв начин позволява и следене доколко изрядно си вършат работата самите шофьори?

Множеството налични сензори и модули позволяват възможността за "скрит" монтаж, а записът ще бъде наличен във вградената MicroSD карта - без необходимост от допълнителен софтуер или устройство, което да записва случващото се в превозното средство. Наличието на 360-градусови камери позволява обхващане на по-голям периметър и по-добра обща картина над случващото се, а вградените аналитични функции могат да помагат на шофьора да взима допълнителни мерки и предотвратява евентуални инциденти, предизвикани по невнимание или липса на добра видимост. 

Възможно ли е общуване с шофьора чрез тази система?

Да. Камерите са оборудвани с независимо управление на паметта, широка гама от възможности за комуникация (включително SIP технология), иновативен видео анализ и логика на събитията, което означава, че те не просто произвеждат изображения, а разпознават заплахи и инициират превантивни действия. Това създава изцяло нови възможности за превенция, които се изплащат в конкретни условия. Да не забравяме и вградения високоговорител и микрофон, които позволяват двупосочна аудио-комуникация с шофьора по всяко време. Допълнително, е възможно шофьорът да бъде предупреден при превишаване на скоростта. Това е възможно благодарение на вградената IoT система на MOBOTIX, което позволява камерата да управлява други устройства.

Коника Минолта България разполага и с термални камери в своето портфолио. В какви ситуации те могат да се окажат ключови за бизнеса?

Термалните камери могат не само да установят зараждащ се пожар, преди той да е избухнал, но също така и да алармират и прилагат мерки за сигурност и автоматичност като ранно пожароизвестяване, автоматична аларма чрез високоговорител на камерата, автоматично обаждане, изпращане на съобщение или имейл до съответните органи, автоматично/аварийно отваряне на вратите, в случай на инцидент. Но това не е всичко. Термалните камери се използват и за наблюдение на стаи с генератори, трансформатори, сървъри и друго скъпо оборудване, както и в производството и обработката на метали. Много често камерите се използват и за наблюдение на сметища или засичане на нарушители през нощта при нулева видимост. Много от бизнесите наблюдават своите производствени машини и по този начин предпазват бизнеса си от евентуални повреди от претоварване. Един интересен пример за нестандартен монтаж на термална камера MOBOTIX е на хеликоптер, който наблюдава през лятото разликата в температурата за евентуално възникване на пожар в гората или камери, монтирани във военен кораб и наблюдаващи автономни екрани, панели и механизма за зареждане на оръжията.  И това са само част от възможностите на камерите, предлагани от Коника Минолта България.

Къде се събират данните, генерирани от камерата?

Данните генерирани от камерата могат да бъдат съхранявани в самата камера във вградената MicroSD карта памет, както и на външен сървър за съхранение на данните. 

Как се опазват тези данни?

В един бизнес е много важно да се осигури защитата както на мрежата, така и на личните данни. Киберсигурността е една от ДНК чертите на всяка MOBOTIX базирана система за видеонаблюдение, което я превръща в една от най-сигурните видео системи в света. Вградените HTTPS, OpenSSL, X.509, IEEE 802.1X, криптирана VPN свързаност, анти-бот защита, уеб сървър лог, са само част от наличните механизми, за защита. Сертифицирани от SySS  syss.de/en  и CnPP CNpp.com, камерите MOBOTIX до момента нямат регистриран инцидент от хакерска атака , поне не и успешна такава. 

Системата може да разпознава лица и да допуска само оторизирани лица в ограничени зони. Какви други функции предлага още? Възможно ли е да се получи сигнал, ако лице без право на достъп, се опитва да навлезе в някой склад например?

Живеем във време, в което използваме едни много сложни думи като IoT, Big Data, Deep learning, в чиято основа лежат данните. Най-важното нещо в днешно време. А този който разполага с най-много данни и успее да ги анализира правилно е най-успешен. Повечето клиенти, например в ритейл сектора не знаят или не разполагат с точна информация за посетителите в техните търговски обекти или колко време един клиент прекарва в магазина, чака на опашка, коя зона от магазина е най-посещаваната, къде най-много клиенти се задържат….точно там се появява и решението на MOBOTIX за лицево разпознаване. Като допълнение, решението предоставя информация и за пола на клиента, възрастта, а освен това добавя и информация за настроението на клиента. Освен за маркетингови цели, лицевото разпознаване може да се използва и за контрол на работното време. Кога даден служител е постъпил на работа в обекта, кога е бил в обедна почивка и кога си е тръгнал. Същото може да се използва и за VIP клиентите.

По същия начин, с помощта на вградените аналитични функции на интелигентните видео решения, предлагани от Коника Минолта България, може да маркираме зона/територия, която да е забранена за престой (авариен изход, сервизно помещение или др.) и при нарушаване да се извежда аларма в мониторинг центъра на клиента или управителя да получава смс или имейл. Всички камери си комуникират посредством MX Messenger - вграден софтуер заложен във всяка камера, където една камера предава информация на всички останали и така лице, добавено в черен списък може да бъде изведено на екран на асистент продавач на каса, например. Нещо много интересно, което Konica Minolta разработи е софтуер за анализ на посетителите. Какво ще рече това? Знаете ли какво се случва с вашите продукти, след като ги поставите по щандовете? Знаете ли кои от тях за заинтригували Вашите клиенти, кои от тях биват купувани или върнати на рафта? За всичко това, Konica Minolta има готово решение.

Камерите, предлагани от Konica Minolta могат да се ползват и за управление на паркинги. Какви данни събира в този случай платформата?

Силата на видео решенията, предлагани от Konica Minolta е в това да управляват други устройства. Такива устройства, например, са бариерите. Съчетано със софтуер за разпознаване на регистрационни номера, това се превръща в едно завършено решение за управление на автопарк, паркинг и платен достъп до големи търговски центрове. Освен разпознаване на номерата, софтуера позволява създаването на бял/черен списък с номера, аларми при навлизане/напускане/престои на регистрационен номер, както и пресмята автоматично времето прекарано в обекта, статистика за последно посещение. Но това не е всичко - камерите могат да се включат и към радар, който да изчислява скоростта на превозните средства а това от своя страна може да бъде записвано 24/7 или да изпраща снимки с нарушителите. Освен модула за разпознаване на номерата, камерите предлагат и модул за управление на паркинги. Този модул позволява да се дефинират броя паркоместа, като софтуерът автоматично изчислява броя свободни места, и информира клиентите за свободни/заети такива. Всичко това може да бъде изведено и на монитор още на входа на паркинга на обекта.

Как се оптимизира работата на паркинга в този случай?

Оптимизацията на паркинга може да бъде осъществена чрез помощта на двата модула - модул разпознаване на регистрационни номера и модул за управление на паркинга. Благодарение на синергията между двата модула клиента може да направи сериозна оптимизация на своя паркинг като освен това вече ще има и пълна проследяемост - брой посещения, брой нарушения, запис на всички входни/изходни точки, засичане на нарушители, наличност на парко места в реално време и още много други.

В логистичния бизнес видео решенията от Konica Minolta могат да помогнат за спестяване на време и разходи. В кои сценарии може да се случи това?

Компаниите, занимаващи се с логистика, имат нужда от решение, чрез което да получават пълна картина и проследяемост на случващото се на територията на обекта и най-вече в разтоварните зони. При тях процесът от регистрирането на превозното средство още на входа (чрез софтуера за разпознаване на номерата) до проследяване на палета и отделни пратки е свързан с много детайли, които повечето хора пропускат. С решението на Konica Minolta тези компании могат да намалят преките щети и плащане на неустойки поради неизпълнени коректно доставки. Например, когато се приема стока на територията на обекта, който не разполага с видеонаблюдение още на входа и в последствие няма пълна картина за случващото се в самото превозно средство или непосредствено на разтоварителната рампа, то тогава клиентът може да поиска обезщетение за нарушена стока/опаковка, която иначе може да е пристигнала в склада по този начин. Без аргумент, разбирате, това е много трудно за доказване, особено когато следваме максимата „Клиентът винаги е прав“. Благодарение на FishEye камерите, предоставяни от Konica Minolta, клиентът може да покрие по-голям периметър и да разполага с по-обширна картина за случващото се в склада, а вградените аналитични функции за движение на обектите могат да сведат до минимум работата на оператора.

Съвместима ли е системата с GDPR? 

Konica Minolta подхождат много сериозно към европейските GDPR регулации особено когато става въпрос и за лицево разпознаване. При софтуера за лицевото разпознаване са налични няколко различни режима за ползване на системата. Наличен е режим, който се използва само за анализиране на статистическите данни като пол, възраст и настроение на посетителите, без тези данни да бъдат съхранявани. По този начин, системата не събира никаква информация, която да позволи лицето да бъде разпознато.  При контрола на работното време се използва вече лицевото разпознаване, като за целта служителите трябва първо да дадат своето съгласие тяхна снимка да бъде използвана в работния процес за анализиране и разпознаване с цел удостоверяване и осигуряване на достъп до обекта, както и изчисляване на работното време.

https://www.investor.bg/imenata-na-biznesa/263/a/bydeshteto-na-sistemite-za-videonabliudenie-v-transportniia-biznes-293608/
« Last Edit: December 03, 2019, 01:37:18 PM by Dimitar »
„Прогресът е пътят от примитивното през сложното към простото.“